Lonec

Glušniki so dušilniki zvoka izpušnih plinov. Izpušni plini zapuščajo valje s tlakom nad tremi bari, kar povzroča sunkovito izstopanje, s tem pa povzročajo močna nihanja v ceveh. To povzroči velik hrup, ki ga moramo zmanjšati z zvočnim dušilcem ali glušnikom.

Glušnik je naprava, ki zmanjša nihanja, z vrednosti nadzvočne hitrosti, na minimalno vrednost. Pri tem tlak pade na atmosfersko vrednost ali celo na majhen podtlak, kar izboljša praznjenje valjev, s tem pa izboljšuje polnjenje, to pa poveča stopnjo polnjenja.

Ločimo dve vrsti dušilnikov zvočnih valov:

Reflekcijski ali odbojni glušnik, ki je sestavljen iz več zaporedno vezanih komor, ki so natančno odmerjenih dimenzij. Komore so med seboj povezane z luknjičastimi odbojnimi pločevinami. Na pregradah se val odbije nazaj, tako da nastane protitlak proti izpušnim plinom iz motorja, kar zvok zaduši, vendar pa povzroča padec moči motorja. Odbojni glušnik uporabljamo za dušenje zvočnih valov nižje frekvence.

Absorbcijski glušnik je sestavljen iz več komor, skozi katere so vstavljene luknjičaste izpušne cevi. Okoli njih je dušilni vložek. Ta vložek je na osnovi silicija in je temperaturno odporen, hkrati pa duši zvočno nihanje zaradi trenja valov ob maso vložka. Absorbcijski glušnik se uporablja za višje frekvence zvočnega nihanja.

Kombiniran absorbcijsko-odbojni glušnik je posrečena kombinacija dušilnika, s katerim izboljšamo dušenje tam, kjer nastaja širše nihajno območje valov. Torej za kombinacijo nizkih in višjih frekvenc zvoka

Copyrights 2011 © Dr-Izpuh
Izvedba: Tvoj-Splet.si - izdelava spletnih strani